אימוץ כלב | צרכים מיוחדים

כלבי נחיה עוברים מסלול קפדני ומקצועי מבחירה מושכלת של ההורים דרך גידול ואימון מוקפד ועד להפיכתם לכלבי נחיה. רק חלק מהם מסיימים את הכשרתם בהצלחה. ישנם כלבים אשר מסיבות שונות נמצאים לא מתאימים לתפקיד הנחייה. בדרך כלל סיבת אי ההתאמה לנחיה לא פוגמת בהיותם כלבי משפחה טובים. כלבים אלו מוצעים לאימוץ למשפחות שבהן ילד עם צרכים מיוחדים. גם אנשים בוגרים עם צורך מיוחד החיים עם הוריהם מוזמנים לפנות אלינו. את האהבה וההשקעה שניתנה להם במהלך שנת האומנה הכלבים מחזירים בגדול.

חשוב לשוב ולהבהיר כי אין מדובר בכלבים מאומנים באופן ייעודי לתווך צורך מיוחד או מגבלה של האדם, אלא כלבים מבית גידול מובחר, עם בריאות תקינה, גידול וחינוך מוקפד. לכלבים אלו היסטוריה רפואית והתנהגותית ידועה והם עברו מיון והערכה ונמצאו מתאימים לשמש ככלבי משפחה טובים על ידי צוות המרכז לכלבי נחיה. רוב הכלבים יתאימו מאוד להיות כלבי משפחה נהדרים עם רמת התנהגות חברתית מעל הממוצע. במידה ותרצו לקחת את הנושא צעד נוסף קדימה, תוכלו לאמן את הכלב לבצע התנהגויות שונות על פי צורככם, עדיף להתייעץ עם מאמן פרטי מנוסה ומוסמך בנושא זה. על פי מחקרים רבים ומניסיוננו הרב הכנסת כלב שכזה הביתה עשויה לספק יתרונות רבים, פיזיים ופסיכולוגיים כאחד עבור הילד ומשפחתו.

הנה כמה מהיתרונות העיקריים בהכנסת כלב מתאים הביתה:

חברות: כלבים ידועים בנאמנותם ובחיבה שלהם, והחזקת כלב יכולה לספק תחושת נוחות וחברות ללא תנאי.

פעילות גופנית: בעלות על כלב מעודדת פעילות בבית ומחוצה לו מעצם שגרת יומו, בין אם זה לצאת לטיול בשכונה או משחק בחצר.

בריאות נפשית משופרת: בילוי עם כלב יכול לסייע בהפחתת מתח, חרדה ודיכאון, ולספק תחושה של מטרה ומשמעות בחיים.

חיברות: כלבים הם שוברי קרח נהדרים ויכולים לעזור לך להכיר אנשים חדשים ולרכוש חברים חדשים, במיוחד אם הולכים איתם לגינות כלבים או למקומות אחרים שבהם כלבים מבלים עם בעליהם.

לימוד אחריות: בעלות על כלב דורשת רמה מסוימת של אחריות, שיכולה להיות דרך מצוינת ללמד ילדים ומבוגרים צעירים על אחריות, ניהול זמן ואמפתיה.

מערכת חיסונית משופרת: מחקרים הראו שילדים שגדלים עם כלבים נוטים פחות לפתח אלרגיות ואסטמה, וכלבים יכולים גם לסייע בחיזוק המערכת החיסונית על ידי חשיפתכם למגוון חיידקים.

הגברת תחושת הביטחון: כלבים הם ערניים לשינויים וידועים באינסטינקט ההגנה שלהם, כלב בבית יכול לספק תחושת ביטחון ובטיחות.

וויסות: לכלבים יכולת טובה ומופלאה לווסת רגשית ותחושתית את בני הבית. ליטוף פרוות הכלב וקבלת ליקוק מהכלב מלמדים את הילד לתת ולקבל מגע בצורה נעימה. כלב הישן לצד מיטת בעליו מקנה תחושת רוגע ובטחון נפשי.

לסיכום, הכנסת כלב מתאים הביתה יכולה להביא שמחה, חברות ויתרונות בריאותיים רבים לחייך ולחיי בני הבית. עם זאת, חשוב לזכור שלבעלי הכלב יש גם אחריות הכוללת מתן פעילות, טיפול ואימון נאותים. על הבעלים להיות נכונים לטפל בכל בעיה התנהגותית או בריאותית שעלולה להתעורר.

הכלב – ברוב המקרים מדובר בכלב בוגר מגזע לברדור רטריוור, זכר או נקבה, שחור או צהוב.

משקלו יהיה סביב  30 (+-5) ק”ג, כלב צעיר וחזק לרב בגילאים של שנה עד שנתיים, כלב שעבר חינוך בסיסי להתנהגות נאותה בבית ובהליכה
עם רצועה. הכלב מסורס/מעוקרת, מחוסן ובעל שבב אלקטרוני.

הביקוש לכלבים הנהדרים שלנו גבוה בהרבה מההיצע. רשימת ההמתנה ארוכה ולא בכל זמן נתון יש כלבים מתאימים עבורכם,  קחו בחשבון כי ההמתנה ארוכה, חשוב לנו שתתאזרו בסבלנות. סדר מסירת הכלבים מבוסס גם על התאמת הכלב למשפחה ולא רק על פי סדר הפונים.
הכנסת כלב הביתה לחיק המשפחה אינה מתאימה לכל אחד. לא כולם אוהבים שיער על הבגדים ולצאת בכל מזג אוויר לטיול. רובנו עובדים שעות רבות ועסוקים מאוד בניהול הבית והמשפחה. הדבר נכון במיוחד כאשר יש ילד עם צורך מיוחד הדורש מאמץ, השקעה והוצאות עודפות. מניסיוננו הרב, על הכלב להעניק למשפחה ולילד ערך מוסף בכדי שיצדיק את עול הטיפול בו. אנו מבקשים כי תענו על השאלון העצמי המצורף בכנות רבה, כך תוכלו להגיע להחלטה נכונה יותר; האם כלב הוא הדבר הנכון עבורכם? או אולי, לא כרגע?

במידה ואתם בטוחים כי כלב מאיתנו הוא הדבר הנכון עבורכם וזאת לאחר ששקלתם את כל התנאים והאפשרויות העומדות לרשותכם, עניתם על השאלון בכנות ומצאתם כי אתם עומדים בקריטריונים ומעוניינים בכלב מאיתנו, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהמשיך בתהליך.

תמורה-  בעת קבלת הכלב תתבקשו לשלם למרכז לכלבי נחיה, עמותה רשומה ומלכ”ר, סכום של 5000 ש״ח. סכום זה נועד לכסות חלק מהעלויות הגבוהות של גידול, טיפול ואימון הכלב עד לשלב זה. זאת כדי שנוכל להמשיך לפעול ולמלא את מטרות העמותה.

עלויות שוטפות –  יש להביא בחשבון כי אחזקת כלב בשגרה עולה כ-400 ₪ לחודש. סכום זה כולל בתוכו מזון, חיסונים, הדברה וכד’.

בנוסף לכלב תקבלו מאיתנו סל קליטה הכולל:

  • רצועה
  • קולר
  • שק מזון וכוס מידה
  • קערה מנירוסטה
  • רסן ראש, “האלטי” או דומה – אביזר למניעת משיכת יתר של הכלב
  • צעצוע איכותי ומתאים
  • מברשת לסירוק
  • תכשיר למניעת קרציות ופרעושים – לחודש הראשון
  • כל המסמכים הרלוונטיים
  • ייעוץ טלפוני – בימים הראשונים לקליטת הכלב בביתכם תוכלו להתייעץ טלפונית בנושאים הקשורים בכלב עם מדריך מנוסה ומוסמך על ידי הפדרציה הבין לאומית לכלבי נחיה ושרות.

במידה ואתם בטוחים כי כלב מאיתנו הוא הדבר הנכון עבורכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהמשיך בתהליך אשר כולל:

 

  • מילוי טופס פניה כולל צרוף אבחנה מגורם רלוונטי ומוסמך. דוגמת רופא, פסיכולוג או עו”ס קליני.

 

  • איש צוות מטעמנו יבחן את הטפסים יבקש השלמות פרטים או ישוחח עמכם טלפונית במקרה הצורך.

 

  • במידה ותמצאו מתאימים לתוכנית; תימסר לכם הודעה על כניסה לרשימת ההמתנה.

 

  • ברגע שיהיה כלב מתאים, נציג מטעמנו יתאם מפגש הכולל הגעה שלכם, עם הילד/ אדם הזקוק לכלב, למרכז שבבית עובד. המפגש יתואם בשעות העבודה 07:00-15:00 ימים א’ עד ה’.

 

  • במפגש תתבצע בחינת התאמה סופית והדרכה מסודרת של כשעה וחצי בסופה תחזרו עם הכלב הביתה.

 

  • לאחר שהכלב ייקלט בביתכם אנו נשמח אם תיצרו קשר עם האדם או המשפחה האומנת שגידלה את הכלב כגור בהתנדבות על מנת להודות ולהוקיר את פועלם.

 

  • לאחר מס’ חודשים ישלח אליכם סקר מקוון בנושא.

לאור הביקוש הגדול ועל
מנת שלא נייצר רשימת המתנה ארוכה מדי, פניות חדשות לא תתקבלנה עד הודעה חדשה.
סליחה ותודה על ההבנה


-->

תפריט נגישות